Spring navigation over

BEOF: Vi har branchens bedste kundeservice

Tilliden til elbranchen er steget. Det viser det seneste branchestudie blandt 14 danske elselskaber. Det gælder også for Bornholms Energi & Forsyning (BEOF). Selskabets kundeservice får nemlig topkarakter og løber med førstepladsen, når det kommer til kontakten med kunderne. BEOF har derudover det femtebedste image i branchen. Jeg er ved at revne af stolthed, siger en meget tilfreds afdelingschef.

Tilliden stiger til el-branchen og genvinder danskernes tro efter energikrisen og danskerne ser mere positivt på el-selskaberne, mener Sofie Breum, Country Manager i EPSI Danmark, der hvert år laver forbrugerundersøgelser i blandt andet el-branchen.

 

- Efter flere år med tillidskrise står energibranchen igen stærkere – ikke på pris, men på troværdighed. Det er den vigtigste indikator for en moden branche i balance, siger hun.

 

Det er andet år i træk, at BEOF deltager i EPSI’s branchestudie. Derfor var afdelingschef Tania Schrøder Thøgersen spændt på at se, hvordan årets resultater ville tage sig ud – og ikke mindst, om udviklingen gik i den rigtige retning sammenlignet med sidste år.

 

- Jeg har været utrolig spændt på resultatet. Som kommunalt ejet selskab er vi jo sat i verden for at gøre en forskel for bornholmerne. Så derfor er kundetilfredshed et af vores store fokusområder, siger afdelingschefen.

 

Kundetilfredsheden stiger og BEOF’s kundeservice får torkarakter

 

Undersøgelsen viser, at BEOF går frem i den samlede kundetilfredshed.

 

 – Det er en udvikling, vi er både glade for og stolte af. Samlet set ligger vores elkundernes tilfredshed over branchegennemsnittet, og særligt vores kundeservice får flotte vurderinger. Vores elkunder giver os en førsteplads på tre områder: den korte svartid vi har på henvendelser, medarbejdernes imødekommenhed og deres kompetenceniveau. Så blandt i alt 14 el-selskaber, så er vi de bedste på de tre områder.

 

Derfor har Tania Schrøder Thøgersen svært ved at få armene ned. Og hun har også et bud på, hvorfor selskabet får de gode placeringer.

 

- For at lykkedes med tilfredse kunder, så kræver det både, at vi har de rette produkter på hylderne som bornholmerne har brug for, at vi for eksempel har en ladeløsning til elbil, når der er efterspørgsel på det. Og så handler det om at vores kunder oplever, at vi rent faktisk kan hjælpe dem, hvis de har spørgsmål. Vores kundeservice er derfor helt grundlæggende, for den oplevelse kunderne har med os i BEOF. Det er dem, der møder bornholmerne med faglighed, nærvær og viljen til at hjælpe – hver eneste dag. Det er deres indsats, der gør forskellen, og det er dem, der har æren for den tillid, vi kan se i resultaterne her, siger hun.

 

Og glæden er mindst lige så stor hos en af de medarbejdere, der hver dag svarer på spørgsmål fra kunderne.

 

- Det er virkelig fedt. Det betyder noget, at få den anerkendelse, at bornholmerne mener at vores arbejde gør en forskel. Og nu har jeg jo rent faktisk været her så længe, at jeg har nået at være en del af det, griner Tina Bech Larsen, der har arbejdet i Kundeservice siden 1. juli.

 

BEOF har det femtebedste image i branchen og er fjerdebedst på bæredygtighed

 

BEOF har samlet set meget at være stolt af. Som elselskab har BEOF forbedret sit image med to indekspoint, og indtager derfor en flot femteplads blandt de 14 deltagende selskaber, som blandet tæller OK, AndelEnergi og EWII. Sammenlignet med branchen ligger BEOF fem point over branchegennemsnittet, når det handler om, om det er nemt at være kunde. Og når det handler om, om selskabet vil kunden det bedste, så ligger BEOF 4,1 indekspoint over gennemsnittet. Når det handler om, at BEOF tager et samfundsansvar etisk, socialt økonomisk og miljømæssigt, så ligger selskabet hele 7,6 indekspoint over gennemsnittet.  

 

Og det er vigtigt, mener Tina Bech Larsen.

 

- Det har bestemt en betydning. At være på en arbejdsplads, som bornholmerne mener tager ansvar og gør en forskel. Det giver da noget stolthed, siger hun og afdelingschefen er enig.

 

- Det gør mig stolt, og det viser vi udvikler os på netop de områder vi gerne vil, slutter Tania Schrøder Thøgersen.

 

 

Hvad er EPSI?

 

EPSI Rating har målt kundetilfredsheden i Danmark siden 1999 på tværs af en række brancher, herunder bl.a. finans-, telekom- og forsyningssektoren. Kilde: EPSI

 

Om undersøgelsen

 

Undersøgelsen af kundetilfredsheden i energibranchen er baseret på i alt 3.867 interviews med danske privatkunder. Interviewene er foretaget som både telefoninterviews og webinterviews i perioden 9. september til og med 19. oktober af Norstat Danmark for EPSI Rating Danmark. Respondenterne i undersøgelsen er danske privatkunder med et kundeforhold til en el-leverandør (som er fyldt 18 år).