Spring navigation over

Bornholmernes eget forsyningsselskab

Vidste du at tilmelding til din el leverandør IKKE sker automatisk?

Du skal give os besked, hvis du flytter til en ny bolig. Ellers risikerer du at stå uden strøm den dag du flytter ind

På dette link kan du melde flytning til os Meld flytning

Animation: Følg strømmen

Op mod 90 procent af den strøm som produceres på Bornholm kommer fra sol, vind og biomasse. Hvis forbruget er højt, det er overskyet og vindstille, importerer vi strøm fra andre kilder. Omvendt: En lørdag morgen med sol og vind – så eksporterer vi sandsynligvis bæredygtig strøm fra Bornholm til resten af det nordiske el-marked.

Real time animation af strømproduktion og forbrug

0,- i tilslutning

Sig ja tak til fjernvarme i 2021 og 2022 - og spar 25.000 kroner

Sig ja tak til fjernvarme i 2021 og 2022 - og spar 25.000 kroner Læs mere
Illustration fra vandværk, der viser trappe som ilter vandet.

oktober 2021

Stil op!

- hvis du vil være forbrugerrepræsentant i Bornholms Vand A/S eller Bornholms Spildevand A/S. Vi søger forbrugerrepræsentanter til bestyrelserne i Bornholms Vand A/S og Bornholms Spildevand A/S. Valget finder sted fra den 1. december til den 17. december og inden da, skal vi finde fire kandidater til to bestyrelsesmedlemmer og to suppleanter.

Læs mere her

oktober 2021

Strømpeforing Rønne, Østermarie, Østerlars, Nexø & Tejn

Bornholms Spildevand A/S går nu i gang med renovering af hoved- og stikledninger i byerne Rønne, Østermarie, Østerlars, Nexø & Tejn. Tidsplan og oversigter over de berørte områder kan ses i den vedhæftede fil. Arbejdet udføres af entreprenør Aarsleff A/S. Når arbejdet er tilendebragt, vil kloakledningernes funktion være sikret de kommende 75 – 100 år.

Læs mere her

oktober 2021

Spuling og TV inspektion i Rø, Nylars og Lobbæk

Vi udfører arbejdet, der startes i Rø i uge 40 til 41 efterfølgende Nylars og Lobbæk efter efterårsferien uge 42. Entreprenøren Leif M. Jensen A/S påbegynder og udfører spuling og TV-inspektion af kloak i Rø i uge 40 til 41 efterfølgende Nylars og Lobbæk efter efterårsferien uge 42. Arbejdet er en del af vores indsats for at vedligeholde kloakledningerne og planlægge renoveringsarbejde.

Læs mere her

oktober 2021

Det bornholmske drikkevand er generelt helt uden antydning af pesticider…

Pressemeddelelse: Dele af den lokale presse kunne i begyndelsen af ugen rapportere, at der er fundet rester af sprøjtegift i 31 procent af drikkevandsboringerne på Bornholm. Blandt andet baseret på tal fra Danmarks Naturfredning. Men…

Læs mere her

oktober 2021

Fjernvarmevandet fra Nexø Varmeværk bliver farvet

Da vi i BEOF i øjeblikket oplever et øget vandtab på vores ledningsnet, vil fjernvarmevandet fra Nexø Varmeværk blive tilsat et farvestof - fluoresceine, hvilket bevirker at fjernvarmevandet bliver farvet grønt i en periode.

Læs mere her
MobilePay

august 2021

Nu kan du betale din regning med Mobilepay

BEOF har indgået samarbejde med MobilePay om levering af betalingsløsning til regningsbetaling som alternativ til betaling via de gamle indbetalingskort.

Læs mere her

Mest stillede spørgsmål

Du kan logge på minforsyning.beof.dk med NemID eller ved at anvende e-mail og adgangskode.

 

Login med privat NemID eller erhvervs- NemID

Du logger på med dit private NemID på samme måde som på andre hjemmesider der benytter NemID som f.eks. e-boks.dk eller din netbank. 

Vær opmærksom på at første gang du logger på med NemID, bliver du bedt om at aktivere din brugerprofil ved at indtaste din e-mailadresse og derefter indtaste den kode du modtager via e-mail fra noreply@kmd.dk. Koden er kun gyldig i 30 min.

 

Login med e-mail og adgangskode

Ønsker du ikke at logge på med NemID kan du oprette et login med din e-mailadresse. Er det første gang du logger på skal du oprette dig som bruger ved at vælge ”Opret ny bruger” på forsiden.

 

Udfyld herefter alle felter og klik på ”OPRET”. Det er vigtigt, at e-mail udfyldes korrekt, da den bruges i kommunikationen fremover. Kodeordet skal du anvende, når du fremover logger ind.

 

Når du har klikket på ”OPRET”, vil du få en lille besked om, at ”Brugeren er oprettet”. Herefter modtager du en e-mail med et aktiveringslink for at bekræfte at din e-mailadresse er rigtig og aktivere din bruger. E-mailen bliver sendt fra noreply@kmd.dk

 

Du skal klikke på linket angivet i e-mailen. En ny besked fortæller, at ”Brugeren er nu aktiveret” og det er nu muligt at logge ind med den nye bruger.

 

Download guide til login på MinForsyning her

 

Video der viser login med NemID (uden lyd)

Du skal give os besked, hvis du flytter. Glemmer du det, kan du risikere at hænge på regningen på din gamle adresse.

 

Du kan nemt melde flytning her

Vi får dagligt henvendelser fra elkunder, der er kommet i 'kløerne' på telefonsælgere fra en række forskellige selskaber, og de er frustrerede over at være blevet fanget i fælden. 

 

Når vores kunder bliver kontaktet af en telefonsælger, sker det med forskellige indgangsvinkler til samtalen. Vi hører tit vores kunder fortælle, at sælgeren introducerer med at sige, at ”De har undersøgt priserne på elmarkedet på Bornholm, og at man betaler for meget”. En anden kendt tilgang er, at sælgeren siger, at "De har et samarbejde med os eller El-Net Øst."

 

Vi har ikke samarbejde med telefonsælgere – så det er usandt, når vores kunder præsenteres for den påstand.

 

Derudover skal du være opmærksom på, at de priser som sælgeren ofte vil oplyse, er under dække af at være billigere (og grønnere), men priserne er ofte svære at gennemskue. Det betyder, at der kan være skjulte gebyrer, høje abonnementspriser, og at den billigere pris ofte kun er i en kortvarig periode.

 

Vi har samlet nogle af de ting, du skal være særligt opmærksom på, når du taler med en telefonsælger.

  • Oplys kun dit navn, e-mail og CPR-nr. hvis du vitterligt ønsker at skifte til det pågældende selskab
  • Vær varsom med at svare på tilsendte mails, hvis du ikke ønsker at skifte eller er i tvivl
  • Du har 14 dages fortrydelsesret, hvis du ikke ønsker at skifte alligevel, så reager hurtigt, hvis du fortryder
  • Nogle sælgere optager samtaler – så pas på med sige ”ja” eller ”bekræfte” i telefonen

 

Kontakt os gerne, hvis du er i tvivl om, hvordan du skal reagere på en henvendelse fra en telefonsælger eller hvis du bekymret for, om du er kommet til at skifte selskab uden dit tydelige samtykke.

Hvis du bor i en elopvarmet bolig, er din elregning sandsynligvis en del større end andres. Derfor skal du vide, at der gælder en særlig regel for privatkunder, der bruger elvarme som primær opvarmningsform i deres bolig: Hvis din bolig er registreret som elopvarmet i BBR (Bygnings- og Boligregistret) kan du få en lavere elafgift for den del af dit forbrug, der overstiger 4.000 kWh/år.

 

Læs mere om hvorvidt du kan få reduceret din elafgift her

Før det regner

  • Tøm eller rens husets tagrender.
  • Oprens eller tøm sandfangene i forlængelse af nedløbsrørene.
  • Fjern blade og grenaffald fra grøfter og vandløb, så vandets frie løb kan sikres.
  • Opstil regnvandstønder på nedløbsrørene- så har du vand til blomsterne og mindsker belastningen på kloaknettet i regnvejr.
  • Overvej om dit hus er udsat- ligger det lavt, eller er der evt. en historie på stedet. Find ud af, hvilke trusler dit hus særlig er udsat for og tag dine forholdsregler. Det kunne være en højvandsspærre på gulvafløbet i kælderen var en god ide, eller at have sandsække klar, hvis store mængder overfladevand før er trængt ind i huset. Spørg evt. en kloakmester om, hvordan din ejendom kan sikres.

 

Hvis der er varslet kraftigt regnvejr

  • Fjern blade og grene ved afløbsriste på terrassen, i indkørslen og på vejbrøndene.
  • Fej gerne faste belægninger - blade, sand og små sten skylles med vand til kloaknettet, der let kan tilstoppes.
  • Tøm alle regnvandstønder inden det regner.

 

Hvis skaden er sket

  • En tilstoppet vejrist? Ring til Bornholms Regionskommune.
  • Vand i kælderen? Ring til eget forsikringsselskab.