Spring navigation over
Bornholms energi og forsyning
Privat Erhverv Kundeservice
Driftstatus Om os
Søg
minForsyning

Ny kunde

  • Køb din el hos os
  • Find din ladeløsning her

Værd at vide

  • Timepris eller fast månedspris
  • Abonnementer, priser, gebyrer og leveringsbetingelser
  • Hvad består elprisen af?
  • Fra aconto til månedsafregning
  • Fra kvartalspris til variabel timepris
  • Sammenlign dit elforbrug
  • Nettariffer
  • Eldeklarationer
  • Reduceret elafgift
  • Ofte stillede spørgsmål

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Vores vand

  • Vand til 40% af Bornholm
  • Vores vandkvalitet
  • Grundvandsbeskyttelse
  • Har du brug for vand?

Værd at vide

  • Priser og gebyrer
  • Hvor kommer mit vand fra
  • Sådan sparer du på vandet
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Jeg har solgt mit hus
  • Søg refusion for vandspild

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Nye kunder

  • Sådan får du fjernvarme...

Værd at vide

  • Priser, takster og gebyrer
  • Afkølingsafregning
  • Vores varme: 99,98 % vedvarende energi
  • Hvordan sparer jeg på varmen uden at fryse?
  • Ofte stillede spørgsmål

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Vores spildevand

  • Hvordan bliver jeg koblet op på kloaksystemet?

Værd at vide

  • Priser og gebyrer
  • Sådan håndterer vi dit spildevand
  • Passer du på din kloak?
  • Refusion for vandspild
  • Hvad er offentlig og hvad er privat kloak ?
  • Har du styr på dit regnvand?
  • Tømningsordningen
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Spildevandsrensning i det åbne landskab

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?
Bornholms energi og forsyning
Bornholms energi og forsyning
Privat Erhverv Kundeservice
minForsyning

Menu

  • Køb din el hos os
  • Find din ladeløsning her

  • Timepris eller fast månedspris
  • Abonnementer, priser, gebyrer og leveringsbetingelser
  • Hvad består elprisen af?
  • Fra aconto til månedsafregning
  • Fra kvartalspris til variabel timepris
  • Sammenlign dit elforbrug
  • Nettariffer
  • Eldeklarationer
  • Reduceret elafgift
  • Ofte stillede spørgsmål

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Vand til 40% af Bornholm
  • Vores vandkvalitet
  • Grundvandsbeskyttelse
  • Har du brug for vand?

  • Priser og gebyrer
  • Hvor kommer mit vand fra
  • Sådan sparer du på vandet
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Jeg har solgt mit hus
  • Søg refusion for vandspild

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Sådan får du fjernvarme...

  • Priser, takster og gebyrer
  • Afkølingsafregning
  • Vores varme: 99,98 % vedvarende energi
  • Hvordan sparer jeg på varmen uden at fryse?
  • Ofte stillede spørgsmål

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Hvordan bliver jeg koblet op på kloaksystemet?

  • Priser og gebyrer
  • Sådan håndterer vi dit spildevand
  • Passer du på din kloak?
  • Refusion for vandspild
  • Hvad er offentlig og hvad er privat kloak ?
  • Har du styr på dit regnvand?
  • Tømningsordningen
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Spildevandsrensning i det åbne landskab

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?
Driftstatus Om os

Lej en Zaptec Go ladeboks – fleksibelt, smart og trygt! 

Få en komplet ladeløsning uden store startomkostninger. Med en lejet Zaptec Go ladeboks får du nem og sikker opladning derhjemme. Bornholms Energi tilbyder en stilren og driftssikker ladeløsning i samarbejde med TakeCHARGE – selvfølgelig med en lokal el-aftale og mulighed for certificeret grøn strøm. Vælg den leje løsning, der passer til dine behov.



Lej en Zaptec Go ladeboks

Lej en Zaptec Go ladeboks med en bornholmsk elaftale, mulighed for grøn strøm, fleksibel installation og en attraktiv refusionsaftale.

 

 

 

  

 

Når du klikker på bestillingsknappen, vil der ske en automatisk henvisning til TakeCHARGEs hjemmeside.

Vi står klar til at hjælpe dig

Hvis du har brug for hjælp til din bestilling af ladeboks, står vores kundeservice klar til at guide dig – kontakt os, så finder vi den rette løsning til dig.

Kontakt kundeservice

Hvad skal jeg vælge - standard eller forberedt installation?

 

En standard installation er til dig, som ikke har nogen ladeløsning installeret i forvejen.

 

Den indeholder:

  • Indbygning af ny sikringsgruppe i eltavlen
  • Kabling (5g4mm2) mellem ladeboks og el-tavle. Maks. 10 meter kabel
  • Føring over ryddeligt loft med gangbro, udvendigt på væg eller i jord (hvis du selv har fritlagt i 40cm dybde)
  • Boring af op til 2 huller i væg eller loft
  • Montering og test af ladeboksen
  • Installation af ladeboks til 11 kW ladning (16A)

 

Det er et krav, at der er plads i tavlen til en ekstra gruppe, og at tavlen skal have jordforbindelse. Hvis ikke, så kan tavlen udbygges mod merpris. Der skal være ledig kapacitet (ampere/faser) nok ind i huset til den ønskede ladeeffekt. Dette undersøges af elektrikeren i forbindelse med installationen.

 

22 kW installation kan tilkøbes sammen med Zaptec Go laderen. For at kunne udnytte 22 kW, skal der være tilgængelig strøm (ampere) nok på din adresse, og bilen skal også kunne lade med 22 kW via almindelig vekselstrøm.

 

Bemærk, at nedgravning af kabel, fjernelse og reetablering af fliser og sten, værnemidler ved installation i loftsrum er ikke inkluderet.

 

 

En forberedt installation er til dig, der har eksisterende lader, der skal udskiftes, og hvor den eksisterende installation skal anvendes ved montering.

 

For at kunne vælge forberedt installation, skal der være en separat gruppe og et installationskabel tilsluttet og trukket til der hvor ladestanderen skal monteres. Har du en eksisterende ladestander du skal have skiftet, nedtager installatøren denne for dig.

 

Krav til forberedt installation

  • Evt. eksisterende installation skal kunne benyttes
  • Korrekt sikringsgruppe skal være installeret i eltavle
  • Kabel skal være tilsluttet sikring og ført til installationsstedet

Refusionsaftale - spar penge når du lader

 

Når du køber eller lejer en ladeløsning fra Bornholms Energi og TakeCHARGE – og opfylder kravene for elafgiftsrefusion – kan du få du en fordelagtig refusionsaftale.


Med aftalen får du automatisk refunderet elafgiften for de kWh, du bruger til opladning derhjemme.

 

TakeCHARGE registrerer via ladeboksen, dit forbrug, beregner refusionen og udbetaler beløbet direkte til din bankkonto hvert kvartal – helt uden besvær.

 

Med vores aftale får du ikke bare penge tilbage – du får også tryghed og support i hverdagen:

 

- Automatisk refusion af elafgiften, der udbetales kvartalsvist

- Service på din Zaptec GO ladeboks

- Support hos TakeCHARGEs specialiserede kundesupport

 

I 2025 får du 71,6 øre pr. kWh ekskl. moms retur. Derudover refunderer TakeCHARGE også momsen på dit refusionsabonnement.

 

Du kan få refunderet elafgiften, hvis du opfylder følgende krav:

 

- Din el- eller hybridbil skal være dansk indregistreret og du lader hjemme.

 

- Du må ikke i forvejen have reduceret elafgift fx for solceller, elvarme eller varmepumpe. Det skyldes, at man kun kan få refusion af allerede betalt elafgift.

 

- Strømmen må kun bruges til at oplade bilen og forbruget skal måles via ladeboksen.

Du sparer penge, når du lader hjemme med en refusionsaftale hos TakeCHARGE

I tabellerne nedenfor kan du se, hvor meget du kan spare ved at få refusion af elafgiften for den strøm, du bruger til opladning på din private ladeboks derhjemme. Har du en refusionsaftale med TakeCHARGE, bliver elafgiften refunderet automatisk.Kan du ikke få refusion? Du kan stadig tilkøbe en serviceaftale for support og tryghed. Se mere om serviceaftalen her.

 

 

 

Antagelser for ovenstående beregning: 

Elpris pr. kWh inkl. afgifter og tariffer: 2,00 kr./kWh. Refusion af elafgift: 71,6 øre/kWh (gældende for 2025). Forbrug: 1 kWh pr. 5 km. Ekstra momsrefusion: Du kan få refunderet moms på dit TakeCHARGE-abonnement for de første 656 kWh pr. år (se regneeksempel nedenfor).

 

Tjek abonnementer og gebyrer

Ovenstående tabel kan ikke stå alene, når du sammenligner priser på ladeløsninger til elbiler, herunder refusions- og serviceaftaler. Ud over at vurdere mulighederne for refusionsbesparelser bør du også medregne abonnementsprisen, eventuelle faste betalingsgebyrer samt spottillæg og intro-rabatter i den valgte eller tilknyttede elaftale, da disse ofte har stor betydning for den samlede økonomi i ladeløsningen.

 

 

Refusion af momsen på dit TakeCHARGE abonnement

 

Når du lader din elbil, refunderer TakeCHARGE elafgiften for hele dit forbrug. Derudover har Skatterådet præciseret, at du kun kan få momsrefusion svarende til den moms, du har betalt på dit refusionsabonnement. Det betyder, at du får refunderet elafgiften ekskl. moms på hele dit ladede elforbrug samt at du derudover får refunderet moms pr. kWh for en del af dit forbrug, som svarer til den moms, du har betalt på dit refusionsabonnement.

 

Regneeksempel:
Dit TakeCHARGE refusionsabonnement koster 49 kr./mdr. Heraf udgør momsen 9,8 kr.
Momsen på elafgiften i 2025 er 17,9 øre/kWh. For at finde den mængde kWh, der berettiger til momsrefusion, divideres 9,8 kr. / 0,179 kr./kWh = 54,7 kWh pr. måned. Det betyder, at TakeCHARGE refunderer både elafgiften og momsen for 54,7 kWh pr. måned, hvilket svarer til 656 kWh pr. år.

Kan du ikke få refusion? Du kan stadig tilkøbe en serviceaftale for support og tryghed. Se mere om serviceaftalen her.

 

Ønsker du en refusionsaftale på din eksisterende ladeboks?


Har du en ladeboks installeret derhjemme, og ønsker du at få refusion af elafgiften for den el, du bruger til at oplade din elbil? Bornholm Energis samarbejde med TakeCHARGE giver dig mulighed for dette, for kun 49 kr. om måneden. 

Zaptec App

Sammen med din Zaptec Go ladeboks anbefaler vi at du anvender Zaptec-appen, der giver dig mulighed for at administrere og optimere dine opladninger direkte fra din telefon.

 

Med appen fra Zaptec kan du:

  • Låse og sikre ladekablet: Med et enkelt tryk kan du låse kablet til din ladestander, hvilket forhindrer uautoriseret brug.

  • Administrere adgang: Du bestemmer, hvem der kan bruge din ladeboks, hvad enten det er familie, venner eller naboen.

  • Planlæg opladning: Planlægningsfunktionen giver dig fuld kontrol over, hvornår og hvor længe du vil oplade din bil, enten på klokkeslæt eller automatisk, når strømmen er billigst.

  • Brug af Eco Mode: Denne funktion udnytter Nord Pools data til at starte opladningen, når elpriserne er lavest.

  • Klar til tiden: Eco Mode giver dig også mulighed for at indstille din afgangstid og den nødvendige opladning i appen, så din bil er klar til tiden.

  • Overvåge energiforbrug: Få et hurtigt overblik over din elbils ladehistorik og følg nemt dit energiforbrug.

Kontakt

Adresse: 
Skansevej 2, 3700 Rønne

 

Telefon: 56 900 000

Mail: kundeservice@beof.dk


MobilePay betalingsnummer: 94926

 

 

Åbningstider

RØNNE
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

NEXØ
Tirsdag: 09  - 15.

TELEFONTID 
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

Find det hurtigt

  • Whistleblowerordningen
  • Privatlivs og persondata
  • Skriv til vores kundeambassadør
  • Mere Bornholm

Om os

  • Om Bornholms Energi & Forsyning
  • Om Test Island Bornholm
  • Presse & nyheder
  • Job & karriere
  • Besøg os

Vagttelefon: 56 90 00 00

Har du akut brug for hjælp,

uden for normal åbningstid, så

ring på vagttelefonen

 

Er strømmen gået?

Følg os på LinkedIn Følg os på Facebook Følg os på Youtube
© Copyright Bornholms Energi & Forsyning 2024
Tilgængelighedserklæring Privatlivspolitikker og persondata Klage Cookie deklaration Rettigheder som elkunde

Vagttelefon: 56 90 00 00

Har du akut brug for hjælp,

uden for normal åbningstid, så

ring på vagttelefonen

 

Er strømmen gået?

Adresse: 
Skansevej 2, 3700 Rønne

 

Telefon: 56 900 000

Mail: kundeservice@beof.dk


MobilePay betalingsnummer: 94926

 

 

RØNNE
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

NEXØ
Tirsdag: 09  - 15.

TELEFONTID 
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

  • Whistleblowerordningen
  • Privatlivs og persondata
  • Skriv til vores kundeambassadør
  • Mere Bornholm

  • Om Bornholms Energi & Forsyning
  • Om Test Island Bornholm
  • Presse & nyheder
  • Job & karriere
  • Besøg os

Tilgængelighedserklæring Privatlivspolitikker og persondata Klage Cookie deklaration Rettigheder som elkunde
© Copyright Bornholms Energi & Forsyning 2024