Spring navigation over
Bornholms energi og forsyning
Privat Erhverv Kundeservice
Driftstatus Om os
Søg
minForsyning

Ny kunde

  • Køb din el hos os
  • Find din ladeløsning her

Værd at vide

  • Timepris eller fast månedspris
  • Abonnementer, priser, gebyrer og leveringsbetingelser
  • Hvad består elprisen af?
  • Fra aconto til månedsafregning
  • Fra kvartalspris til variabel timepris
  • Sammenlign dit elforbrug
  • Nettariffer
  • Eldeklarationer
  • Reduceret elafgift
  • Ofte stillede spørgsmål

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Vores vand

  • Vand til 40% af Bornholm
  • Vores vandkvalitet
  • Grundvandsbeskyttelse
  • Har du brug for vand?

Værd at vide

  • Priser og gebyrer
  • Hvor kommer mit vand fra
  • Sådan sparer du på vandet
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Jeg har solgt mit hus
  • Søg refusion for vandspild

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Nye kunder

  • Sådan får du fjernvarme...

Værd at vide

  • Priser, takster og gebyrer
  • Afkølingsafregning
  • Vores varme: 99,98 % vedvarende energi
  • Hvordan sparer jeg på varmen uden at fryse?
  • Ofte stillede spørgsmål

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

Vores spildevand

  • Hvordan bliver jeg koblet op på kloaksystemet?

Værd at vide

  • Priser og gebyrer
  • Sådan håndterer vi dit spildevand
  • Passer du på din kloak?
  • Refusion for vandspild
  • Hvad er offentlig og hvad er privat kloak ?
  • Har du styr på dit regnvand?
  • Tømningsordningen
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Spildevandsrensning i det åbne landskab

Servicecenter

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?
Bornholms energi og forsyning
Bornholms energi og forsyning
Privat Erhverv Kundeservice
minForsyning

Menu

  • Køb din el hos os
  • Find din ladeløsning her

  • Timepris eller fast månedspris
  • Abonnementer, priser, gebyrer og leveringsbetingelser
  • Hvad består elprisen af?
  • Fra aconto til månedsafregning
  • Fra kvartalspris til variabel timepris
  • Sammenlign dit elforbrug
  • Nettariffer
  • Eldeklarationer
  • Reduceret elafgift
  • Ofte stillede spørgsmål

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Vand til 40% af Bornholm
  • Vores vandkvalitet
  • Grundvandsbeskyttelse
  • Har du brug for vand?

  • Priser og gebyrer
  • Hvor kommer mit vand fra
  • Sådan sparer du på vandet
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Jeg har solgt mit hus
  • Søg refusion for vandspild

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Sådan får du fjernvarme...

  • Priser, takster og gebyrer
  • Afkølingsafregning
  • Vores varme: 99,98 % vedvarende energi
  • Hvordan sparer jeg på varmen uden at fryse?
  • Ofte stillede spørgsmål

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?

  • Hvordan bliver jeg koblet op på kloaksystemet?

  • Priser og gebyrer
  • Sådan håndterer vi dit spildevand
  • Passer du på din kloak?
  • Refusion for vandspild
  • Hvad er offentlig og hvad er privat kloak ?
  • Har du styr på dit regnvand?
  • Tømningsordningen
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Spildevandsrensning i det åbne landskab

  • Følg dit forbrug
  • Sæt alarm på dit forbrug
  • Se dine regninger
  • Betalingsservice
  • Kontakt os
  • Mobilepay
  • Skal du flytte?
Driftstatus Om os

Har du fået påbud om forbedret rensning?

Har du fået påbud om forbedret rensning, om at du skal kvalitetssikre dit spildevand? Det er nye krav, som gør, at dit spildevand skal renses bedre. Der er typisk tale om ejendomme i det åbne landskab langt fra offentlig kloak, hvor spildevandet typisk siver til søer eller åer. Ikke altid til gavn for dyr eller planter – i f.eks. Spelling Å, Gyldenså og Kobbe å.

Man tømmer septiktank

 

 

Når kommunen giver påbud om forbedret rensning af spildevand for ejendomme i det åbne land har du to muligheder:

 

1) Du kan vælge at lade Bornholms Spildevand A/S (kloakforsyningen) etablere og drive den del af renseanlægget som ligger efter bundfældningstank-septiktank- trixtank - mod betaling af tilslutningsbidrag og løbende vandafledningsbidrag.  Du skal fortsat etablere og drive kloakinstallationer frem til og med bundfældningstank-septiktank-trixtank.

 

2) Du kan selv etablere en ny bundfældningstank med renseanlæg eller forbedre det eksisterende anlæg, så det opfylder de nye rensekrav - og herefter drive det som hidtil på privatbasis.

 

 

 

 

Hvis bundfældningstank/septiktank/trixtank er af ældre dato, og ikke er VA godkendt, skal den normalt også udskiftes. Hvis du er i tvivl om din tank er VA godkendt kan du kontakte din lokale kloakmester.  En VA-godkendelse er en frivillig dansk ordning for vand- og afløbsprodukter. VA-mærket er anerkendt og respekteret i branchen. Husk en ny bundfældningstank skal også være CE-mærket. Hvis bundfældningstanken skal skiftes, så husk at du skal afholde eventuel udgift forbundet med at koble eksisterende bundfældningstank til det ny renseanlæg.

 

1) Bornholms Spildevand
Hvis du vælger Bornholms Spildevand, vil vi etablere et nyt renseanlæg på ejendommen i form af et tryknedsivninganlæg, beplantet filteranlæg eller minirenseanlæg. Disse rensemetoder opfylder rensekravet ”SO” eller ”SOP”, som kommunen stiller krav om. Bornholms Spildevand vil vurderer hvilken renseløsning, der er mest hensigtsmæssig.

 

 

Tabel
Bornholms Spildevand udfører og driver renseanlæg
Overslag pr. 01.03.2023

 

Omkostninger til ny bundfældningstank / anslået pris   50.000,00
Tilslutningsbidrag   35.317,50
Vandledningsbidrag / fast / tømning af septiktank / årlig udgift   745,00
Årligt vandforbrug / variabel afgift / f.eks. 100 m3  / 40,45 kr. / m3   4.045,00
Årlig samlet driftsudgift   4.790,00
Samlet omkostning første år   90.107,50
Samlede omkostninger de første 10 år   133.217,50
Alle priser inklusiv moms.    

Du er velkommen til at kontakte os på 56 90 00 00 - for yderligere oplysninger.

 

 

2) Du udfører og driver selv dit renseanlæg

 

 

Tabel
Du udfører og driver selv renseanlæg
Overslag pr. 01.03.2023

 

Omkostninger til nyt anlæg / anslået pris   80.000,00
Årlig tømning af septiktank / tømningsordning   528,38
Årlig statsafgift spildevand / ex.: 100m3 /0,79 kr. pr. m3   79,00
Årlig driftsudgift det første år   607,38 kr.
Samlet omkostning det første år   80.607,38
Samlet omkostning de første 10 år   80.073,80
     
Alle priser inklusiv moms.    
Du er velkommen til at kontakte os på 56 90 00 00 - for yderligere oplysninger.

 

 

 

 

Vi står altid klar til at komme forbi og - ganske uforpligtende - kigge på dit anlæg.  Du ringer bare 56 90 00 00. Og det gør du selvfølgelig også, hvis du har spørgsmål eller i tvivl.

Folketinget har vedtaget en hjælpeordning til de borgere, som har fået et krav om forbedret spildevandsrensning og er hårdt spændt for økonomisk.

 

Hjælpeordningerne består af følgende:

 

  • En frist på mindst 3 år til at opfylde kommunens afgørelse om [kloakering eller] forbedring af spildevandsrensning.

 

  • Ret til at tilslutningsbidraget først skal betales, når den fysiske tilslutning til kloakken sker.

 

  • Ret til at anmode om at få uforpligtende tilbud fra spildevandsselskabet om 20-årig afdragsordning på tilslutningsbidraget.

 

  • Ret til at anmode om at få uforpligtende tilbud fra spildevandsselskabet om, at selskabet på dine vegne etablerer det til opfyldelse af afgørelsen nødvendige på din ejendom mod, at du afdrager prisen for det over 20 år. Har du ikke anmodet forsyningsselskabet om en afdragsordning senest 1½ år inden fristen, eller accepterer du ikke tilbuddet, bortfalder muligheden for at opnå en afdragsordning

     

 

Hvilke betingelser skal jeg opfylde? 

  • Du skal have modtaget et varsel om påbud i medfør af enten miljøbeskyttelseslovens § 28 stk. 4, 2. pkt., eller § 30 stk. 1, om ændring af spildevandsforholdene på din ejendom (ordningen gælder dog ikke ved påbud om separatkloakering).

 

  • Din årlige husstandsindkomst skal være under 325.101 kr. (2022-niveau) med et tillæg på 42.589 kr. pr. hjemmeboende barn under 18 år, dog max. for 4 børn.

 

  • Din husstands samlede formue må max være på 913.400 kr. (2022-niveau). Er formuen større end dette beløb, vil en procentdel af formuen indgå i fastsættelsen af din årlige husstandsindkomst. Formue er inklusive værdien af fast ejendom, bil, båd mv. Der er tale om den samlede husstandsindkomst og formue for alle ejere af ejendommen, også selv om ejerne eventuelt bor forskellige steder.

 

  • Din ejendom skal anvendes til privat beboelse på enten fuld- eller deltid, og må ikke ejes af et firma, forening eller lignende. Ejendomme, som udelukkende anvendes til erhverv, er heller ikke omfattet af ordningen.

 

Hvordan søger jeg?

Du skal ansøge Bornholms Regionskommune om at komme med i ordningerne.

 

Vejledning til ansøgning

 

Ansøgningsblanket

 

Ansøgningsblanketten skal indsendes til Bornholms Regionskommune. Bornholms Regionskommune træffer afgørelse om ejendomsejerens ret til afdragsordning og fristforlængelse.

 

Kontakt eventuelt
Bornholms Regionskommunes
Borgerservice 56 92 00 00

Se åbningstider med mere.

Her finder Du vores vores gebyrer og takster. 

Kontakt

Adresse: 
Skansevej 2, 3700 Rønne

 

Telefon: 56 900 000

Mail: kundeservice@beof.dk


MobilePay betalingsnummer: 94926

 

 

Åbningstider

RØNNE
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

NEXØ
Tirsdag: 09  - 15.

TELEFONTID 
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

Find det hurtigt

  • Whistleblowerordningen
  • Privatlivs og persondata
  • Skriv til vores kundeambassadør
  • Mere Bornholm

Om os

  • Om Bornholms Energi & Forsyning
  • Om Test Island Bornholm
  • Presse & nyheder
  • Job & karriere
  • Besøg os

Vagttelefon: 56 90 00 00

Har du akut brug for hjælp,

uden for normal åbningstid, så

ring på vagttelefonen

 

Er strømmen gået?

Følg os på LinkedIn Følg os på Facebook Følg os på Youtube
© Copyright Bornholms Energi & Forsyning 2024
Tilgængelighedserklæring Privatlivspolitikker og persondata Klage Cookie deklaration Rettigheder som elkunde

Vagttelefon: 56 90 00 00

Har du akut brug for hjælp,

uden for normal åbningstid, så

ring på vagttelefonen

 

Er strømmen gået?

Adresse: 
Skansevej 2, 3700 Rønne

 

Telefon: 56 900 000

Mail: kundeservice@beof.dk


MobilePay betalingsnummer: 94926

 

 

RØNNE
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

NEXØ
Tirsdag: 09  - 15.

TELEFONTID 
Mandag - tirsdag: 09.00 - 15.00
Onsdag: Lukket
Torsdag: 09.00 - 15.00
Fredag: 09.00 - 12.00

  • Whistleblowerordningen
  • Privatlivs og persondata
  • Skriv til vores kundeambassadør
  • Mere Bornholm

  • Om Bornholms Energi & Forsyning
  • Om Test Island Bornholm
  • Presse & nyheder
  • Job & karriere
  • Besøg os

Tilgængelighedserklæring Privatlivspolitikker og persondata Klage Cookie deklaration Rettigheder som elkunde
© Copyright Bornholms Energi & Forsyning 2024